Dokumentácia
Vytlačiť stránku

Nastavenia PayPal účtu

Pre spracovávanie on-line platieb SuperSaaS používa PayPal, jedného z najväčších spracovateľov platieb na svete. Výhoda použitia PayPalu tkvie v tom, že namiesto toho aby sme údaje platobných kariet spracovávali sami, vy ani vaši zákazníci nemusíte údaje o kreditných kartách zverovať nikomu inému než PayPalu. Navyše je jeho použitie pre klientov zadarmo a založenie vášho účtu je tiež zadarmo. Vo väčšine krajín zákazníci ani nemusia mať PayPal účet. SuperSaaS za platobný systém nič neúčtuje, PayPal však účtuje percentuálny poplatok za každú spracovanú platbu – pre viac informácií navštívte web PayPalu.

PayPal

Nastavenie PayPal účtu a jeho prepojenie so SuperSaaS je možné vykonať veľmi jednoducho podľa nasledujúceho návodu:

  1. Ak ešte účet nemáte, založte si na webe PayPalu bezplatný štandardný účet. Môžete si tiež existujúci osobný účet (personal) previesť na obchodný účet (business) – skôr ako to však urobíte, zistite si rozdiely medzi nimi
  2. Pri presmerovaní platieb do PayPalu používa SuperSaaS ako PayPal ID e-mailovú adresu administrátora. Ak máte PayPal zaregistrovaný na inú e-mailovú adresu, musíte pridať e-mailovú adresu administrátora SuperSaaS do profilu na PayPal. To je možné vykonať v sekcii Profile > E-mail („profil > e-mail“)

    Je možné tiež systému SuperSaaS povedať, aby pre presmerovanie platieb používal inú adresu, a to pomocou magického slova ($gateway{paypal priklad@priklad.sk}) v správe, ktorá sa zobrazuje hore na stránke obchodu

    V menu na pravej strane obrazovky vyberte v žltej sekcii „Preferencie“ možnosť Nastavenia platieb. Objaví sa stránka Nastavenia platieb

    Dole v sekcii „Kreditný systém“ nájdete pole „Odkaz, ktorý sa zobrazuje v hornej časti stránky eshopu“. Ak napríklad chcete, aby SuperSaaS ako PayPal ID používal e-mailovú adresu platby@mojafirma.sk, zadajte do správy nasledujúce magické slovo: $gateway{paypal platby@mojafirma.sk}

  3. Aby ste platby prijaté cez PayPal mohli previesť preč z PayPal účtu, musíte PayPalu poskytnúť údaje o platobnej karte alebo bankovom účte. Môžete to pokojne urobiť až potom, ako ste cez PayPal nejaké peniaze prijali, je však nutné počítať s tým, že potvrdenie údajov o platobnej karte alebo bankovom účte môže trvať niekoľko dní.
  4. V sekcii „Profile“ („profil“) ešte vykonajte potrebné nastavenia na stránkach „Payment Receiving Preferences“ („nastavenia prijímania platieb“) a „Sales Tax“ („daň z predaja“). V sekcii „Custom Payment Pages“ („vlastné stránky pre platbu“) si tiež môžete nahrať vlastné logo, ktoré sa klientom bude zobrazovať na stránke pre platbu
  5. Na stránke „Website Payment Preferences“ („možnosti platby na webe“) by sa vám mohlo hodiť začiarknutie PayPal account optional (nepovinný PayPal účet). Po jeho zaškrtnutí klienti nepotrebujú pre vykonanie platby PayPal účet. Nie je potrebné vypĺňať žiadne z technických nastavení – pri platbe ich odosiela systém SuperSaaS. Akékoľvek nastavenia na stránke „Instant Payment Notification“ („upozornenie na platbu“) budú ignorované

Informácie o tom, ako nastavenie otestovať, nájdete v časti o testovaní on-line platieb.