Synchronizácia s inými kalendármi
Funkcie uvedené na tejto stránke sú dostupné iba platiacim zákazníkom. Môžete si ich ale vyskúšať na týždeň kliknutím na tlačidlo „Začiatok skúšky zadarmo“ na stránke „Synchronizácia“.
SuperSaaS podporuje niekoľko spôsobov prepojenia rezervačných rozvrhov s inými on-line kalendármi. Môžete nastaviť svoju dostupnosť v SuperSaaS rozvrhu podľa kalendára v Google alebo Outlooku a tiež je možné informácie o rezerváciách odosielať z rozvrhov do kalendárových programov, ako je napríklad Outlook na počítači alebo v telefóne.
- Načítanie informácií o dostupnosti z Google Kalendára do SuperSaaS
- Zobrazenie rezervácií zo SuperSaaS v externom kalendári
- Nastaviteľná synchronizácia rozvrhu v SuperSaaS s Google kalendárom
Riadiť dostupnosť v SuperSaaS podľa vášho Google alebo Outlook kalendára
SuperSaaS je možné pripojiť ku Google kalendáru a potom z neho použiť informácie o voľne/obsadenosti pre dostupnosť v SuperSaaS. Taktiež môžete dostupnosť v SuperSaaS nastaviť podľa vašej dostupnosti vo webovej verzii Outlooku. Pokiaľ používate desktopovú verziu Outlooku, tak ju najprv musíte prepojiť na Outlook.com.
Keď Google kalendár prepojíte s rozvrhom SuperSaaS, schôdzky z Google kalendára sa budú v rozvrhu SuperSaaS zobrazovať ako nedostupné miesta.
Zákazníci sa tak môžu rezervovať iba v časoch, kedy im to umožní váš osobný kalendár a otváracie hodiny. Synchronizované sú iba informácie o dostupnosti/nedostupnosti, zákazníci teda neuvidia pri vašich osobných schôdzkach žiadne údaje.
Synchronizáciu je možné nastaviť nasledujúcim postupom:
- Prejdite na časť Dohľad > na záložku Synchronizácia v rozvrhu, v ktorom si chcete nastaviť dostupnosť
- Pri voľbe „Pripojiť k“ si vyberte „Google kalendár“ alebo „Microsoft Outlook“
- Google alebo Microsoft vás požiadajú o prihlásenie a zobrazia vám stránku s potvrdením
- Akonáhle sa obrazovka s prihlásením zavrie, tak sa vám objaví zoznam vašich kalendárov.
- Vyberte si jeden a následne stránku uložte
Akonáhle to bude nastavené, tak si SuperSaaS bude pravidelne kontrolovať zmeny vo vašom Google alebo Outlook kalendári. Frekvencia aktualizácie dát z Google kalendára alebo Outlooku závisí na tom, ako často je váš rozvrh navštevovaný.
Intervaly aktualizácií informácií o dostupnosti z Google kalendáru závisia na tom, ako často ľudia pristupujú k rozvrhu. Keď niekto príde na rozvrh, systém skontroluje, či je aktuálna verzia informácií o dostupnosti staršia, ako 15 minút. Ak áno, potom informácie aktualizuje. Aktualizácia môže trvať pár sekúnd a aktualizované informácie sa môžu zobraziť až po druhom obnovení stránky. Pre používateľa by toto nemal byť problém, pretože predtým, než môžu vytvoriť rezerváciu, prejdú niekoľko stránok. Aktualizácie sa prijímajú až 5 mesiacov do budúcnosti. Odporúčame teda nastaviť, aby si používatelia nemohli vytvárať rezervácie na dlhšiu dobu dopredu.
Presvedčte sa, že máte správne nastavené časové zóny
Presvedčte sa, že máte správne nastavené časové zóny, ako v Google kalendári alebo Outlooku a tiež v SuperSaaS. Časové zóny nemusia byť nevyhnutne zhodné v oboch kalendároch, ale ak sa líšia, tak sa časy udalostí zodpovedajúcim spôsobom upravia. Uistite sa teda, že sa to deje zámerne.
Dostať rozvrh v SuperSaaS rozvrhu do iného kalendárového rozvrhu
Svoj rozvrh môžete publikovať do akéhokoľvek kalendárového programu, ktorý podporuje odber štandardného iCal feedu – napríklad Microsoft Outlook, Apple iCalendar alebo Google kalendár. Odkaz na iCal je jednosmerný – keď niečo v rozvrhu SuperSaaS zmeníte, po synchronizácii sa zmena premietne napríklad do kalendára v Outlooku. V Outlooku ale nie je možné tieto udalosti meniť.
Pre zobrazenie rezervácií v kalendári v telefóne je možné použiť aj webcal odkaz. Všeobecne je ale na telefóne lepšie použiť mobilnú verziu nášho webu (m.supersaas.com), kde môžete rezervácie aj upravovať.
Kroky na publikovanie SuperSaaS rozvrhu do Google kalendára:
- Ako prvý krok, nájdite „webcal“ odkaz vášho rozvrhu v SuperSaaS. Linku nájdete v časti Dohľad > v záložke Synchronizácia
- Ak používate Google kalendár, potom prejdite na Nastavenia vášho hlavného kalendára a kliknite na Pridať kalendár v ľavej časti stránky.
- Potom si vyberiete voľbu Z URL a pridáte webcal odkaz zo SuperSaaS.
Dáta z odoberaného kalendára sú oddelené od ostatných udalostí v kalendári – v Google kalendári ich nájdete v sekcii Iné kalendáre. Pretože kalendáre nie sú zlúčené, môžete odoberaný kalendár zmazať, bez toho by to ovplyvnilo iné udalosti.
Pokiaľ chcete rezervácie z kalendára SuperSaaS importovať do svojho kalendárového programu, môžete si ich stiahnuť v sekcii Dohľad > Na stiahnutie a potom ich nahrať do kalendárového programu.
Rezervácie sa potom ale nebudú aktualizovať automaticky.
Môžete však urobiť malý kompromis – V SuperSaaS možné nastaviť, aby sa vám automaticky pri novej rezervácii odosielalo potvrdenie e-mailom s priloženým malým iCal súborom.
Potom môžete rezerváciu pridať do svojho kalendára jedným kliknutím.
iCal prílohu je možné pridať tak, že do potvrdzovacieho e-mailu napíšete magické slovo $ical
.
Intervaly, v ktorých prebieha aktualizácia dát, závisia na programe kalendára, nie na SuperSaaS. Protokol iCal je pomerne nešetrný, pretože pri každej aktualizácii prenáša všetky kalendárové dáta. Preto väčšina programov radšej neaktualizuje moc často. Naviac protokol iCal povoľuje odoslanie iba obmedzeného množstvo dátových polí. To znamená, že sa nebude prenášať žiadne z vlastných polí definovaných v SuperSaaS.
Rozhranie iCal nepodporuje žiadny spôsob autorizácie Ak sa teda obávate, že niekto nájde webcal odkaz a bez vášho vedomia ho bude používať, môžete odkaz zablokovať. V časti Nastavenia > v záložke Prístup si dole môžete zvoliť . Po označení bude synchronizácia cez iCal zakázaná.
Nastaviteľná synchronizácia SuperSaaS rozvrhu do Google kalendára
Bežná integrácia cez iCal s Google kalendárom je relatívne pomalá, bežne sa synchronizuje dvakrát denne. Nastavenie rýchlosti aktualizácie je na strane Googlu a nie je ju možné upraviť.
Aby to bolo možné obísť, môžete použiť tzv. webhook a zaistiť tak okamžitú aktualizáciu vášho Google kalendára udalosťami zo SuperSaaS. A to vrátane zmazaných alebo zmenených rezervácií. Ďalšou výhodou je, že si môžete na mieru nastaviť, ktoré informácie chcete zo SuperSaaS prenášať – napríklad informácie o cene rezervácie zo SuperSaaS do Google kalendára. Manuálna konfigurácia môže byť pomerne komplexná, ale existujú služby, ktoré vám môžu pomôcť vykonať nastavenia automaticky. Menovite Make a Zapier.com majú pripravené šablóny pre spojenie SuperSaaS a Google kalendára (a mnoho ďalších služieb) na pár klikov.
Naši vývojári pripravili šablóny ako pre Make tak aj pre Zapier. Môžete si tak zabezpečiť okamžitý prenos rezervácií zo SuperSaaS do Google kalendára aj iných programov. Ak urobíte zmenu alebo zmazanie rezervácie v SuperSaaS, zobrazí sa to takisto v prepojenom Google kalendári. Šablóny môžete použiť tak ako sú alebo si ich môžete rozšíriť a upraviť, aby lepšie zodpovedali vašim potrebám. Napríklad zmeniť polia, ktoré sa prenášajú. Náš príspevok na blogu o Google kalendári ide do väčšieho detailu, ako môžete proces synchronizácie zrýchliť.