Návod na zmenu vzhľadu

Táto časť je logicky rozdelená do dvoch sekcií: Prvá sa týka celého vášho účtu (napr. časová zóna a formát dátumu) a druhá sa zaoberá nastaveniami, ktoré určujú ako bude vyzerať konkrétny rozvrh - napr. farba rezervácií.

Nastavenie vzhľadu

Nastavenie pre celý účet

Stránku s nastavením pre celý účet nájdete na pravom menu po kliknutí na položku "Nastavenie vzhľadu"

V prvej sekcii si môžete zvoliť termín, ktorý sa má použiť namiesto pojmu používateľ. Ak si zvolíte napr. ‘študent’, tak v každom dialógovom boxe, nápovede,emaili alebo chybovej hláške bude namiesto slova používateľ použité slovo študent. Slovo vkladajte v jednotnom čísle, množné číslo sa doplní automaticky. To samozrejme funguje pre väčšinu anglických slov, ale pre iné jazyky to nie je možné využiť, preto v týchto prípadoch môžete zadať dve slová oddelené čiarkou "jednotné číslo,množné číslo" (pre slovenčinu vďaka skloňovaniu má toto nastavenie obmedzené využitie).

Nastavenie časovej zóny

Sekcia s ‘regionálnym nastavením’ nepotrebuje detailné vysvetlenie. Dôležité je správne nastaviť časovú zónu, pretože podľa nej sa odosielajú emaily s pripomienkou rezervácie. Časové pásmo je rovnako využité v nastavení pri "Spracovanie" pri voľbe typu "Nie je možné zmeniť alebo vymazať rezervácie skôr ako". Predvolené nastavenie časového pásma je založené na vašej krajine, čo pre krajinu s viac časovými pásmami nemusí byť presné. Systém automaticky počíta s letným časom ve Vašom regióne. Ak máte mezinárodnú klientelu, môžete dovoliť ľuďom si vybrať ich vlastný jazyk namiesto predvoleného, ktorý ste si zvolili. Rovnako môžete ľuďom povoliť vybrať si ich vlastné časové pásmo - v tom prípade bude ako váš tak ich čas zobrazený na obrazovke a v potvrdzovacích emailoch. Pri kalkulácii časových rozdielov rezervačný systém berie automaticky do úvahy rozdiely spôsobené letným časom u vás a tým u klienta.

Veľkosť písma a farba textu, hlavičky a pozadia a niekoľko ďalších vecí si môžete nastaviť v časti "Zobrazenie". Bežná veľkosť písma je 11 bodov. Rezervačný systém SuperSaaS bol optimalizovaný pre túto bežnú veľkosť, ale môžu sa vám niekedy zdať príliš malé, obzvlášť ak máte starších alebo hendikepovaných používateľov. Systém vie zväčšiť väčšinu vizuálnych prvkov spolu so zvolenou základnou veľkosťou písma, ale v niektorých starších prehliadačoch to nebude vždy úplne perfektné, obzvlášť pri veľkom zväčšení. Niektoré prvky majú totiž pevnú veľkosť, aby nevyzerali škaredo. Farbu si vyberete kliknutím na farebné štvorčeky, keď sa otvorí okno, kde si vyberiete farbu alebo tu môžete zadať šesťmiestny kód HTML kód farby.

Štandardné SuperSaaS logo, ktoré sa objavuje na všetkých stránkach môžete nahradiť nahraním svojho loga. Môže byť vo formáte ‘gif’, ‘jpg’ alebo ‘png’ a nemalo by presahovať veľkost 70kB. Bude umiestnené 12 pixelov odhora a ľavá hrana bude na 15% šírky obrazovky so zachovanou priehľadnosťou. Rovnako tu môžete zadať adresu kde budú používatelia presmerovaní po kliknutí na logo. Používatelia budú tiež presmerovaní na túto adresu keď po prihlásení do rozvrhu kliknú na voľbu "Odhlásiť". Môžete si tu tiež nastaviť skrytie loga a päty, čo sa hodí v prípadoch, keď prevádzkujete rezervačný systém SuperSaaS vnútri rámu (frame) iného webu. Viac informácií k tejto téme nájdete v Návode k integrácii rozvrhu do vášho webu ‘Návode k integrácii rozvrhu do vášho webu’.

Adresa, z ktorej odchádzajú emaily môže byť zmenená na Vašu vlastnú emailovú adresu. V súlade so štandardmi, ktoré chránia pred spamom bude v hlavičke emailu (Resent-From) stále SuperSaaS, čo ale nie je pre bežných používateľov viditeľné. Ak si nenastavíte vašu vlastnú doménu a účet s ňou neprepojíte, tak akékoľvek odkazy v odoslaných emailoch budú stále obsahovať "supersaas.cz" Po kliknutí na "Pokročilé nastavenia" sa objaví stránka kde si môžete nastaviť vašu vlastnú doménu a favicon (malá grafika, ktorú je vidieť vo väčšine prehliadačov pred adresou webu) Viac informácií nájdete v návode na nastavenie vlastnej domény.

Ak niekto klikne na odkaz "Pomoc" v pravom hornom rohu obrazovky, zobrazí sa mu stránka s nápovedou zodpovedajúcou obsahu danej stránky. Ak čokoľvek vložíte do "Kontaktných informácií" tak sa to objaví na každej stránke so spomínanou nápovedou. Môžete sem vložiť aj HTML kód, napríklad pre vloženie obrázku s odkazom. Text bude automaticky skontrolovaný pre zaistenie validity HTML kódov. Nekorektné tagy budú odstránené.

Ak sa rozhodnete novým používateľom posielať automaticky odkaz, tak v dolnej časti si môžete text tohto odkazu upraviť. Tento odkaz sa odosiela v textovej podobe (plain text) preto tu nepoužívajte HTML. To, či nový používatelia majú alebo nemajú dostávať odkazy, si nastavíte v Nastaveniach prístupu - bližšie info tu.

Nastavenie vzhľadu

Nastavenie vzhľadu pre rozvrh

K tomu sa dostanete keď kliknete na tlačidlo "Nastavenia" v rozvrhu a potom si vyberiete záložku ‘Vzhľad’. Táto záložka sa mierne líši podľa toho, či máte zvolený "zdrojový", alebo "kapacitný" typ rozvrhu.

Ako prvé môžete nastaviť veľkosť rozvrhu. Horizontálne sa kalendár automaticky prispôsobí dostupnej veľkosti okna prehliadača. Môžete to vyskúšať keď potiahnutím za pravý dolný roh roztiahnete okno prehliadača a uvidíte, že kalendár sa prispôsobí zodpovedajúcim spôsobom. (pokiaľ prevádzkujete SuperSaaS vnútri rámu iného webu, tak sa kalendár prispôsobí veľkosti tohto rámu).

Vertikálna veľkosť kalendára sa automaticky neprispôsobuje veľkosti okna prehliadača, miesto toho bude vysoká podľa toho, ako budete chcieť. Keď sa do okna nezmestí, tak sa vpravo v prehliadači objaví posuvník. U "týždenného" alebo "denného" rozvrhnutia kalendára určujú výšku dve časti: koľko hodín má byť viditeľných a veľkosť jednej hodiny. Zväčšenie výšky kalendára pomôže pre lepší prehľad, obzvlášť kdeď máte veľa menších rezervácií, povedzme po 15 minútach každú. Na druhej strane, ak budete mať jednu rezerváciu alebo schôdzku denne, väčšie merítko bude vyzerať lepšie.

Rezervácie mimo viditeľnej hodiny

Všimnite si, že viditeľná začiatočná a konečná hodina môžu byť nastavené inak ako otváracia doba. Bežne si nastavíte, že viditeľné hodiny (časový rozsah) bude rovnaký ako otváracia doba, ale nemusí to tak byť. Napríklad, ak sú jednacie miestnosti typicky používané od 9h do 17h, ale občas sú využívané skôr alebo neskôr, tak nemusíte zobrazovať celý časový rozsah s väčšinou prázdnym miestom. Jednoducho zobrazujte hodiny od 9 do 17 a pokiaľ sa mimoriadne vyskytne rezervácia mimo tento rozsah, tak sa pre daný týždeň kalendár automaticky zmení, aby ukázal všetky zadané rezervácie. V "mesačnom" rozvrhnutí sa vertikálna veľkosť nemení, pretože by to vyzeralo chaoticky, ale miesto toho tu bude oznámenie, že niektoré rezervácie sú mimo zobrazený časový úsek.

Sekcia "Farby" odkazuje na stránku, kde sa dajú zmeniť farby použité v kalendári. Možnosti farebného nastavenia záleží na type použitého rozvrhu. Pre kapacitný typ je nastavená východzia farba, ktorú môžete zmeniť individuálne vpravo dolu pre každý slot pri jeho vytváraní. Pri obsadenom slote si môžete vybrať grafiku, ktorá prekryje farbu slotu pri jeho plnom obsadení. Indikátor majiteľa je grafická značka, ktorá označuje sloty pre používateľov, aby videli kde sa prihlásili.

Pri "zdrojovom" type rozvrhu farba označuje, ktorá rezervaácia patrí k danému zdroju. Rovnako Vám umožní zvoliť grafický indikátor pre označenie termínov, na ktoré sa konkrétny užívateľ prihlásil. Ak Vaše rezervácie majú pevnú dĺžku a veľkosť, systém vie vykresliť "prázdne" bunky do kalendára pre ľahšiu orientáciu. Vy si môžete zvoliť ako tieto "prázdne" bunky budú vyzerať. Pre predstavu ako vyzerajú prázdne bunky pozrite túto ukážku Ak máte viac ako jeden zdroj, tak si môžete vybrať spôsob ako sa budú jednotlivé zdroje vyberať - či pomocou farby, rozbaľovacieho menu alebo určitej farby.

V tretej časti v záložky Vzhľad môžete určiť, ktoré polia sa môžu ukázať v zoznamoch, ako napríklad v zobrazení agendy. Tu sú len polia, ktoré môžu byť aktuálne vyplnené, ak chcete pridať ďalšie, tak prejdite do záložky "Spracovať".

Ďalšia časť určuje predvolené rozvrhnutie kalendára, tj. to, ktoré uvidí používateľ ako prvé keď vstúpi na stránku s rozvrhom. Dostupné varianty zodpovedajú svetlo modrým záložkám vo vašom rozvrhu. Pre zistenie, ktoré vám najviac vyhovuje na ne kliknite. Niektoré rozvrhnutie pre váš rozvrh nemusí byť celkom vhodné. Ak napríklad používate rozvrh na prenájom karavanu minimálne na týždeň, tak "denné rozvrhnutie" nedáva veľmi zmysel. Odstrániť ho môžete odškrtnutím začiarknutia. K dispozícii je rovnako podčiarkovník pre prípadné skrytie "malého" mesačného kalendára vpravo hore.

Voliteľné odkazy

Zbytok stránky s nastavením vzhľadu obsahuje textové boxy, ktoré vám umožnia upraviť odkazy na rôznych stránkach a emailoch. Do týchto boxov môžete vložiť HTML vrátane grafiky, ale aby to fungovalo tak si uvedomte, že grafické objekty musia byť dostupné z URL adresy (tj. musíte ich nahrať na nejaký web), a nie umiestnené lokálne na Vašom počítači. (Logo si môžete nahrať na náš server, ako je uvedené v predchádzajúcej sekcii a potom použiť URL s týmto obrázkom) Uvedomte si, že emaily sú odosielané ako (plain text) obyčajný text, takže v týchto prípadoch nepoužívajte HTML.

Do textových boxov je rovnako možné pridať JavaScript a do stránky tak môžete pridať pokročilú funkcinalitu. Po kliknutí na tlačidlo "HTML" sa objaví vyskakovacie okno kde môžete vložiť váš kód:

<form><input onclick="window.open('//static.supersaas.net/img/demo_room.jpg','Popup','width=400,height=300')" type="button" value="Pop-up" /></form>

Rovnako tu môžete umiestniť sledovací kód pre Google Analytics a tak získať rozsiahlu štatistiku odkiaľ peichádzajú vaši používatelia a ďalšie informácie.

Dynamicky meniace sa odkazy s "Auto textom"

Táto časť sa týka pokročilých úprav a môžete ju bezpečne vynechať

Emaily a odkazy na obrazovke môžete upravovať s tzv. "auto textom". "Auto text reťazce" sú "kúzelné" slovíčka, ktoré sú automaticky nahradené iným textom v momente vytvorenia odkazu alebo emailu. V tabuľke, pozri nižšie, je zoznam všetkých "kúzelných slov", ktoré môžete použiť v emailoch.

Auto text reťazca pre emailové odkazy
Slovo……bude nahradené
$namemeno osoby, ktorej je email určený (ak je k dizpozícii)
$dearVypíše "Vážený $name," ak $name nie je známe
$loginPrihlasovacie meno toho, kto rezerváciu vytvoril (ostane prázdne v prípade rezervácie vytvorené administrátorom alebo keď nie je prihlásenie vyžadované)
$subjectZbytok riadku s týmto slovom bude tvoriť predmet emailu,
môže obsahovať ďalšie "kúzelné" slovíčka,
$urlWebová adresa, ktorá užívateľa odkáže na zodpovedajúce miesto v rozvrhu
$actionOpíše akciu, ktorá email vygenerovala. Napr.:
"Vaša rezervácia bola $action" → "Vaša rezervácia bola vytvorená"
$detailsDetailné informácie o rezervácii ako čas a miesto
$idID objektu, to je užitočné pre rýchlu orientáciu v rozhraní pre superpoužívateľa
$slot_idID slotu, ku ktorému objekt patrí (len pre kapacitný typ rozvrhu)
$form_idID formulára ak má objekt priradený formulár
$replaceOdstráni text generovaný štandardne systémom, zostane tu len text upravený vami
$start
$finish
$created
Začiatočný a konečný čas rezervácie a dátum jej vytvorenia. $start_time alebo $finish_time použite pre zobrazenie len časových údajov
$lengthDĺžka rezervácie zobrazená ako H:MM alebo DD:HH:MM
$icalRezervácia bude pripojená ako súbor k emailu vo formáte iCalendar
$formAk k objektu patrí formulár, tak ho pripojí vo formáte HTML k emailu
$priceCena rezervácie. Pre opakované rezervácie zobrazí cenu tej prvej.
$field_1
$field_2
Zobrazí hodnotu prvého alebo druhého voliteľného poľa
$if "action"Zbytok vety je zobrazený len keďaction zodpovedá aktuálnemu kroku.
Nižšie nájdete zoznam možných krokov.
$title
$location
$quantity
$description
Názov, miesto, popis rezervácie a počet (pre kapacitný typ rozvrhu)
For multi-resource schedules $description contains the resource name

Bežne sa Váš upravený text pridá na koniec emailu vytvoreného systémom. Avšak, ak použijete kdekoľvek kód $replace tak Váš text nahradí celý text generovaný systémom. Príkazy môžu byť taktiež zreťazené. Nasledujúca ukážka kódu by nahradila názov len keď dôjde k vytvoreniu rezervácie, inak sa použije predvolený názov.

$if "created" $title Nová rezervácia vytvorená na $start

Povolené hodnoty po $if sú "created", "changed", "deleted", "approved", "refunded", "placed_on_the_waiting_list", "changed_on_the_waiting_list", "removed_from_the_waiting_list" nebo "placed" ("placed" znamená, že sa rezervácia z čakacej listiny presunula na regulárnu rezerváciu). Rovnako si môžete zvoliť identifikátor jazyka ako EN alebo DE na zobrazenie vety v jazyku, ktorý si daná osoba zvolila v kalendári.

Iný spôsob použitia autotextu umožňuje poskytnúť Vašim klientom priamy link na ich rezerváciu, kde ju môže prípadne upravovať. Pre tento prípad pridajte do emailu tento text:

Pre zmenu Vašej rezervácie prejdite na:
http://www.supersaas.com/schedule/název_účtu/název_rozvrhu?view=view&id=$id

Ak používate "kapacitný" typ rozvrhu, tak do odkazu musíte zahrnúť číslo slotu:

http://www.supersaas.com/schedule/název_účtu/název_rozvrhu/$slot_id?view=view&id=$id

Dynamické odkazy môžu byť rovnako zobrazené na obrazovku - napr. nad rozvrhom na stránke s nápovedou alebo na prihlasovacej stránke.

Reťazce pre auto text pre odkazy na obrazovke
Slovo……bude nahradené
$if podmienka {odkaz}Ak je podmienka pravdivá, tak odkaz v zátvorkách bude zobrazený. Pre možné kombinácie sa pozrite na koniec tejto tabuľky. Odkaz môže byť aj na niekoľko riadkov a môže obsahovať ďalšie "kúzelné" slová okrem $if.
$loginVypíše prihlasovacie meno aktuálne prihláseného používateľa
$nameAk je dostupné tak, vypíše prihlasovacie meno aktuálne prihláseného používateľa
$creditVypíše výšku kreditu, ktorý má prihlásený používateľ
$shopVytvorí odkaz do Vášho shopu s kreditmi. Napríklad môžete napísať: "Pred rezerváciou si prosím tu $shop zakúpte kredity >"
$autoBežne je predvolený text nahradený tým vaším, ale pri použití $auto ho môžete znovu nechať vložiť. To sa hodí v prípadoch, keď sa má výchozí text nad rozvrhom zmeniť podľa toho, či môže alebo nemôže používateľ vytvoriť rezerváciu.
$suAk je k dispozícii, tak vypíše pole na "supervíziu" pre prihláseného používateľa. To môžete využiť na zobrazenie špecifického odkazu pre používateľa, keď sa prihlási
$idVypíše ID aktuálneho objektu. Dostupné len pre stránku s platením a pre stránku s poďakovaním po odoslaní formulára. Môžete tak zákazníkom zobraziť unikátne číslo pre referenciu

Bežný spôsob využitia dynamických odkazov je umožniť zobrazenie rôznych jazykov rôznym ľuďom. Podmienka $if môže obsahovať dvojpísmenné označenie jazyka ako EN, DE or ES. Môže to byť použité nasledujúcim spôsobom:

$if EN {Good morning $login}
$if DE {Guten Morgen $login}

Ďalší spôsob ako využiť výraz $if je zobrazenie rôzneho odkazu v závislosti na tom, či je používateľ prihlásený, či nie je.

$if out {Prosím prihláste sa alebo ak nemáte účet tak si ho vytvorte}
$if user {Vitajte $login!}

Rovnako je možné do týchto miest vložiť kód pre nejaký affiliate program. Uvedomte si, že sa pred pridaním JavaScriptu musíte prepnúť do HTML módu pomocou tlačidla HTML, inak váš kód bude zobrazený ako text:

$if paid {Ďakujeme za rezerváciu $name.
<script type="text/javascript">
<!--
var google_conversion_id = …

</script>
}

Tabuľka nižšie zobrazuje zoznam možných podmienok, ktoré môžu byť využité s výrazom $if:

PodmienkaPoužije sa keď…
$if user {odkaz}Odkaz sa zobrazí ak je používateľ prihlásený
$if out {odkaz}Odkaz je zobrazený ak používateľ nie je prihlásený
$if shared {odkaz}Odkaz sa zobrazí ak je používateľ Prihlásený za pomoci zdieľaného hesla
$if admin {odkaz}Odkaz sa zobrazí ak je používateľ prihlásený ako administrátor alebo superuser
$if XX {odkaz}Odkaz je zobrazený ak je zvolený jazyk, ktorý má ISO kód rovný XX
$if paid {odkaz}Odkaz je zobrazený ak používateľ správne dokončí úhradu.
Táto podmienka môže byť len do odkazu zobrazujúceho sa pri zaplatení
$if mobile {odkaz}Tento odkaz sa objavuje len keď sa používateľovi zobrazuje mobilná verzia rezervačného systému
$if desktop {odkaz}Tento odkaz sa objavuje len keď sa používateľovi zobrazuje desktopová verzia rezervačného systému
$if calendar {odkaz}Tento odkaz sa zobrazuje len pri prehliadaní denného, týždenného alebo mesačného kalendára
$if zobrazení {odkaz}Tento odkaz sa zobrazí len pri určitom zobrazení. Zobrazenie môže byť nahradená jedným z nasledujúcich slovfree, agenda, day, week nebo month

Ďalší odsek: Integrácia rozvrhu do vášho webu. | Späť na Zoznam návodov